دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۴۶:۴۹

میزان آلودگی خلیج فارس با 65 ایستگاه پایش می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: بررسی میزان آلودگی‌های کل منطقه تحت حفاظت کنوانسیون حفاظت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان (راپمی)، توسط 65 ایستگاه پایش آلاینده ها بررسی می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، هماهنگ کننده برنامه کنوانسیون محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان در کنوانسیون راپمی اظهار داشت: هشت کشور حاشیه خلیج فارس و دریای عمان در کنوانسیون حفاظت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان عضو هستند.


حسن محمدی افزود: علاوه بر تلاش این کشورها برای حفاظت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان، تمام کشورهای عضو برنامه‌های ملی مشخصی در این راستا دارند. وی اذعان داشت: کنوانسیون راپمی برای کشورهای عضو این کنوانسیون پروتکول هایی را تدوین کرده که بر اساس آن، کشور های عضو باید با رعایت آن ضوابط و استاندارد های تعیین شده، اقدامات عملی خود را در راستای حفاظت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان انجام دهند. این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تاکید کرد: در زمینه حفاظت از آبهای خلیج فارس و دریای عمان برخی اقدامات وجود دارد که به تنهایی از عهده هیچ یک از هشت کشور حاشیه نشین این دریاها بر نمی آید. وی یادآور شد: بنابراین در اینجا می‌توان به نقش مهم راپمی اشاره کرد که با برگزاری جلسات مکرر، هماهنگی‌های لازم را جهت انجام اقدامات موثر پژوهشی و عملی برای حفاظت همه جانبه محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌دهد.


محمدی در ادامه گفته‌های خود با تاکید بر هدایت همه جانبه هشت کشور گفت: بیشترین تمرکز متوجه محیط زیست خلیج فارس است، چرا که این خلیج به دلیل دارا بودن چاه‌های نفتی فراوان و نیز تردد بسیار کشتی‌های نفتکش بسیار در معرض خطر قرار دارد. وی اذعان داشت: هم اکنون 800 چاه نفتی در منطقه وجود دارد که بیش از 700 چاه فعال است و همین امر حاکی از تهدید بزرگ بر محیط زیست خلیج فارس است. این فعال بین‌المللی محیط زیست یادآور شد: آنچه که برای راپمی حائز اهمیت است این است که این چاه‌های نفتی مطابق با اصول زیست محیطی استخراج و تصفیه شوند. وی با اشاره به اینکه برخی چاه‌های نفت به طور طبیعی حاوی مواد رادیواکتیو هستند، تاکید کرد: در صورت قصور در تصفیه این مواد و ورود آن به آبهای خلیج فارس با فاجعه‌ای جبران ناپذیر روبه رو خواهیم شد.


محمدی خاطرنشان ساخت: بنابراین نظارت بر عملکرد استخراج و تصفیه چاه‌های نفتی از سوی کنوانسیون حفاظت از محیط زست خلیج فارس و دریای عمان بسیار کار حساس و با اهمیتی تلقی می‌شود. هماهنگ کننده برنامه محیط زیست کنوانسیون خلیج فارس و دریای عمان در ادامه سخنان خود در خصوص فعالیت‌های راپمی افزود: اما دریای عمان به دلیل راه داشتن به اقیانوس هند از محیط زیست به مراتب بهتری در مقایسه با خلیج فارس برخوردار است. وی یکی دیگر از مهمترین اقدامات راپمی را هماهنگی سالانه برای برگزاری گشت‌های دریایی بسیار بزرگ در خلیج فارس و دریای عمان توسط کشورهای حاشیه نشین عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری این گشت‌های دریایی نقش مهمی در اقدامات پژوهشی راپمی خواهد داشت.


محمدی بررسی میزان آلودگی‌های خلیج فارس را یکی دیگر از مهمترین اقدامات این کنوانسیون اعلام کرد و اظهار داشت: بررسی میزان آلودگی های کل منطقه تحت حفاظت راپمی توسط 65 ایستگاه پایش آلاینده ها بررسی می‌شود. وی یادآور شد: راپمی سالیان سال است که با همکاری آزمایشگاه جهانی آژانس اتمی در موناکو، تمام آلاینده‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را بررسی و پایش می‌کنیم. وی خاطرنشان ساخت: بنابراین هم اکنون اطلاعات کامل و جامعی در مورد محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان در اختیار داریم که می توانیم با بهره‌گیری از آنها نسب به حفاظت بهتر از این دریاها اقدام کنیم.



  کد خبر : 1041
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :